РУ БЕ EN DE AR PL FR

Об учреждении

Разгледжана на нарадзе пры дырэктару

Пратакол ад 26.08.2022 № 13

 

 

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

Дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад - сярэдняя школа”

 

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 

  1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) Дзяржаўнай установы адукацыі “Пагосцкі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа” (далей – установа адукацыі) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – кодэкс) на падставе Дзяржаўнага школьнага стандарту, зацверджанага пастановай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 10.05.2022 № 4.11, Статута школы і іншых актаў заканадаўства, якія рэгулююць адносіны ў сферы агульнай сярэдняй адукацыі.
  2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі установы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.
  3. Згодна з Правіламі, усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва установе адукацыі.
  4. Дадзеныя Правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі ўстановы адукацыі. Кіраўніцтва, педагагічны калектыў установы адукацыі могуць патрабаваць выканання, а навучэнцы павінны выконваць абавязкі ў адпаведнасці з патрабаваннямі сапраўдных Правілаў.
  5. Пытанні, звязаныя з прымяненнем Правіл, вырашаюцца дырэктарам установы адукацыі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
  6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў школы – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).
  7. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў распрацоўваюцца штогод, зацвярджаюцца дырэктарам.
  8. Змены і дапаўненні ў Правілы могуць уносіцца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненні з педагагічным саветам у тым выпадку, калі яны не супярэчаць дзеючаму заканадаўству.
  9. Правілы вывешваюцца ва ўстанове адукацыі ў месцы, даступным для азнаямлення навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў, а таксама размяшчаюцца на афіцыйным інтэрнэт-сайце установы адукацыі.
  10. Дакумент уступае ў сілу з 1 верасня 2022 года.

 

ГЛАВА 2

ПАРАДАК ПРЫЁМУ, ПЕРАВОДУ І АДЛІЧЭННЯ НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. Пераважнае права пры прыёме (залічэнні) ва ўстанову адукацыі маюць асобы, якія пражываюць на тэрыторыі, за якой замацавана ўстанова адукацыі. У прыёме (залічэнні) ва ўстанову адукацыі асобе, якая пражывае на тэрыторыі, за якой замацавана установа адукацыі, можа быць адмоўлена толькі па прычыне адсутнасці ў ёй вольнага месца. Пры наяўнасці свабодных месцаў ва ўстанову адукацыі могуць прымацца (залічвацца) асобы незалежна ад месца іх жыхарства. Тэрміны і парадак прыёму (залічэння) ва ўстанову адукацыі на свабодныя месцы асоб, якія не пражываюць на тэрыторыі, за якой замацавана ўстанова адукацыі, вызначаюцца пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 9 жніўня 2022 г. № 516 “Аб адлічэнні для пераводу, пераводзе навучэнцаў i аднаўленні асоб для працягу атрымання адукацыі”.
  2. Прыём (залічэнне) асобы, якая дасягнула ўзросту чатырнаццаці гадоў, ва ўстанову адукацыі для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на падставе яго заявы і са згоды аднаго з яго законных прадстаўнікоў пры прад’яўленні пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які падцвярджае асобу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя, даведкі аб навучанні, калі іншае не ўстаноўлена Кодэксам. Ад імя непаўналетняга асобы заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком.
  3. У I клас установы адукацыі прымаюцца ў першую чаргу дзеці, якія пражываюць на тэрыторыі мікрараёна, замацаванага за ўстановай адукацыі рашэннем Бярэзінскага райыканкама, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года споўнілася шэсць і больш гадоў. Па заяве аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга пры наяўнасці рашэння педагагічнага савета ў I клас можа быць прыняты дзіця, якому шэсць гадоў спаўняецца ў бягучым каляндарным годзе.

Дзеці, якія не пражываюць на тэрыторыі мікрараёна, замацаванага за ўстановай адукацыі, могуць быць прыняты пры наяўнасці ў ёй свабодных месцаў у парадку чарговасці падачы імі альбо іх законнымі прадстаўнікамі заявы.

Рашэнне аб залічэнні дзяцей ва ўстанову адукацыі для навучання ў I класе афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі не пазней за 31 жніўня і даводзіцца да ведама іх законных прадстаўнікоў.

  1. Прыём ва ўстанову адукацыі для асваення адукацыйнай праграмы агульнай сярэдняй адукацыі на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на падставе заявы на імя дырэктара ўстановы адукацыі і наступных дакументаў:

пасведчання аб агульнай базавай адукацыі;

даведкі аб паспяховасці, даведкі аб навучанні (акадэмічнай даведкі) – для асоб, адлічаных з устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай або сярэдняй спецыяльнай адукацыі;

даведкі аб стане здароўя дзіцяці, медыцынскай карты.

Прыём у Х клас для асваення зместу адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі з вывучэннем асобных вучэбных прадметаў, модуляў на павышаным узроўні ў рамках арганізацыі профільнага навучання ажыццяўляецца ў адпаведнасці з кантрольнымі лічбамі прыёму, у XI клас – пры наяўнасці свабодных месцаў.

Рашэнне аб залічэнні для навучання ў адпаведным класе на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі афармляецца загадам дырэктара школы не пазней за 31 жніўня, а асоб, адлічаных з устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай або сярэдняй спецыяльнай адукацыі, у тэрмін не пазней за 3 дзён з дня падачы заявы і даводзіцца да ведама іх законных прадстаўнікоў.

  1. Установа адукацыі не мае права перашкаджаць у пераводзе вучняў у іншыя ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі.

Перавод навучэнца ў іншую ўстанову адукацыі можа ажыццяўляцца па ініцыятыве вучня, законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца. Пры гэтым павінен быць выкананы шэраг умоў: наяўнасць вольнага месца ў адпаведных класе, групе, аб'яднанні па інтарэсах; магчымасць паспяховага працягу навучання і выхавання.

Для пераводу неабходна падаць пісьмовую заяву кіраўніку ўстановы адукацыі, у якою навучэнец жадае перавесціся. Рашэнне па дадзеным заяве прымаецца на працягу 5 (пяці) каляндарных дзён з дня паступлення заявы навучэнца (законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца) з наступным пісьмовым паведамленнем заяўніка аб прынятым рашэнні.

Пры наяўнасці згоды на перавод навучэнец, законны прадстаўнік непаўналетняга навучэнца падаюць на імя дырэктара ўстановы адукацыі, у якой ён навучаецца, заяву аб датэрміновым спыненні адукацыйных адносін (адлічэнні) у сувязі з пераводам у іншую ўстанову адукацыі з дадаткам адпаведнага ліста аб згодзе на перавод.

Перавод навучэнца ў іншую ўстанову адукацыі афармляецца загадам аб адлічэнні навучэнца з установы адукацыі, у якой ён навучаўся, у сувязі з пераводам у іншую ўстанову адукацыі з указаннем назвы ўстановы адукацыі, у якую ажыццяўляецца перавод.

Рашэнне аб залічэнні навучэнца ва ўстанову адукацыі ў парадку пераводу для навучання ў адпаведным класе афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі. Загад прад'яўляецца вучню (законнаму прадстаўніку непаўналетняга навучэнца) для азнаямлення пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён пасля яго выдання.

Перавод ажыццяўляецца ў перыяд канікул. Выключэнне складаюць выпадкі рэарганізацыі ўстановы адукацыі, ліквідацыі ўстановы адукацыі.

У гэтых сітуацыях перавод вучняў у іншыя ўстановы адукацыі ажыццяўляецца з іх згоды, згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў у любую пару года з улікам наяўнасці свабодных месцаў у адпаведных групе, класе, аб'яднанні па інтарэсах.

  1. Залічэнне навучэнцаў у групы падоўжанага дня і іх адлічэнне з груп падоўжанага дня ажыццяўляецца загадам дырэктара школы на падставе заяў законных прадстаўнікоў навучэнцаў.
  2. Навучэнцы пераводзяцца ў наступны клас загадам дырэктара школы па рашэнню педагагічнага савета ўстановы адукацыі ў парадку, які вызначаецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
  3. Навучэнцы адлічваюцца з установы адукацыі загадам дырэктара ўстановы адукацыі:

у сувязі з атрыманнем адукацыі;

датэрмінова ў адпаведнасці з артыкулам 68 Кодэкса;

у сувязі з бесперапыннай адсутнасцю на вучэбных занятках без уважлівых прычын больш за 30 дзён (пункт 5.10 артыкула 68 Кодэкса).

  1. Рашэнне аб адлічэнні вучняў у сувязі з атрыманнем адукацыі прымаецца педагагічным саветам установы адукацыі.

 

ГЛАВА 3

АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

 

  1. Навучэнцы ўстановы адукацыі атрымліваюць адукацыю ў вочнай дзённай форме.
  2. Установа адукацыі забяспечвае адпаведнасць адукацыі патрабаванням адукацыйнага стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі, адпаведнай адукацыйнай праграмы.
  3. Адукацыйны працэс ва ўстанове адукацыі арганізуецца па вучэбных гадах. Вучэбны год дзеліцца на чвэрці.

Працягласць вучэбнага года, у тым ліку канікулы, устанаўліваецца з 1 верасня па 31 жніўня. Вучэбныя заняткі праводзяцца з 1 верасня па 31 мая ўключна, а для вучняў IX і XI класаў – з 1 верасня па 25 мая. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) вучэбнага года, вучэбных заняткаў пераносіцца на наступны (папярэдні) працоўны дзень.

  1. Для навучэнцаў устанаўліваюцца канікулы. Агульная працягласць канікул у перыяд правядзення вучэбных заняткаў складае не менш за 30 каляндарных дзён, для навучэнцаў I і II класаў – не менш за 37 каляндарных дзён.

Працягласць летніх канікул складае не менш за 12 каляндарных тыдняў. Для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, якія завяршылі навучанне і выхаванне ў IX класе на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, працягласць летніх канікул – не менш за 10 каляндарных тыдняў.

Пачатак і заканчэнне чвэрцяў, канікул штогод да пачатку вучэбнага года вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.

Падчас канікул навучэнцы наведваюць мерапрыемствы ў адпаведнасці з праграмай і планам выхаваўчай работы школы.

  1. Адукацыйны працэс пры навучанні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага тыдня, якая ўключае ў сябе пяцідзённы навучальны тыдзень і шосты школьны дзень. Вучэбныя заняткі, а таксама факультатыўныя заняткі пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы пачатковай адукацыі праводзяцца ў рэжыме пяцідзённага вучэбнага тыдня. Вучэбныя заняткі пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі праводзяцца ў рэжыме пяцідзённага вучэбнага тыдня. У рэжыме шасцідзённага тыдня могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі ў V–XI класах і рэалізоўвацца адукацыйная праграма прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) для вучняў X–XI класаў. У шосты школьны дзень праводзяцца мерапрыемствы па рэалізацыі асноўных напрамкаў выхавання, у тым ліку спартыўна-масавыя, турыстычныя мерапрыемствы, экскурсіі.
  2. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляецца вучэбны занятак. Да вучэбных заняткаў адносяцца ўрок, назіранне, вучэбнае праектаванне, экскурсія, вучэбна-палявыя зборы і іншыя вучэбныя заняткі. Да дадатковых заняткаў адносяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, карэкцыйныя заняткі (для вучняў з ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця), заняткі па фізічнай рэабілітацыі, практычныя заняткі, грамадска карысная праца.
  3. Рэжым работы ўстановы адукацыі, расклад вучэбных заняткаў, заняткаў распрацоўваюцца з улікам спецыфічных санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам школы. Вучэбныя заняткі праводзяцца ў 1 змену.

Вызваленне навучэнцаў ад вучэбных і факультатыўных заняткаў дапускаецца па заяве яго законных прадстаўнікоў або для ўдзелу ў мерапрыемствах, устаноўленых планам работы ўстановы адукацыі, па загаду дырэктара ўстановы адукацыі.

  1. Факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, вучэбна-палявыя зборы, грамадска-карысная праца праводзяцца ў адпаведнасці з раскладам, зацверджаным дырэктарам ўстановы адукацыі.

Факультатыўныя заняткі арганізуюцца пры наяўнасці пісьмовых заяў навучэнца (яго законных прадстаўнікоў).

Вучэбныя дасягненні навучэнцаў на факультатыўных занятках ацэньваюцца славесна на змястоўна-ацэначнай аснове без выстаўлення адзнак. Сшыткі на факультатыўных занятках вядуцца навучэнцамі па ўказанні настаўніка.

  1. Працягласць вучэбных заняткаў, факультатыўных, стымулюючых і падтрымліваючых заняткаў для вучняў ІІ-ХІ класаў складае 45 хвілін; для 1 класаў – 35 хвілін.
  2. У адпаведнасці з артыкуламі 160 і 161 кодэкса навучэнцы пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі праходзяць бягучую, прамежкавую і выніковую атэстацыю.

Атэстацыя навучэнцаў праводзіцца ў адпаведнасці з правіламі правядзення атэстацыі навучэнцаў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджанымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Ацэнка вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў пры іх атэстацыі ажыццяўляецца з выкарыстаннем адзнак у балах па дзесяцібальнай шкале, адзнак “залічана”, “не залічана”, “не атэставаны(а)”, запісаў “асвоіў(ла)”, “не асвоіў(ла)”, “вызвалены(а)”, “не вывучаў(ла)”. Станоўчымі з’яўляюцца адзнакі ад 3 (трох) да 10 (дзесяці) балаў: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, “залічана” і запісы “асвоіў(а)”, “вызвалены(а)”, “не вывучаў(а)”. Нездавальняючымі з'яўляюцца адзнакі ад 1 (адзін), 2 (два) балы, “не залічана”, “не атэставаны(а)”, запіс “не асвоіў(ла)”.

У I і II класах, а таксама ў III і IV класах па вучэбных прадметах “Музыка”, “Выяўленчае мастацтва”, “Працоўнае навучанне”, “Фізічная культура і здароўе”, “Асновы бяспекі жыццядзейнасці” ацэнка вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў ажыццяўляецца на змястоўна-ацэначнай аснове з улікам узроўняў вучэбнай дзейнасці без выкарыстання адзнакі (бала) як формы колькаснага выражэння вынікаў ацэначнай дзейнасці. Пры прамежкавай і выніковай атэстацыі ажыццяўляецца запіс “асвоіў(ла)”, “не асвоіў(ла)”. Пры гэтым запіс “асвоіў(ла)” робіцца, калі навучэнец выконвае дзеянні, якія адпавядаюць другому, трэцяму, чацвёртаму, пятаму узроўнях вучэбнай дзейнасці; запіс “не асвоіў(ла)” робіцца, калі навучэнец выконвае дзеянні, якія адпавядаюць першаму ўзроўню вучэбнай дзейнасці.

Па вучэбных прадметах “Асновы бяспекі жыццядзейнасці” (V клас), “Мастацтва (Айчынная і сусветная мастацкая культура)” (V–IX класы) атэстацыя ажыццяўляецца з выкарыстаннем адзнак “залічана”, “не залічана”. Адзнака “залічана” выстаўляецца, калі вучань выконвае дзеянні, адпаведныя другому, трэцяму, чацвёртаму, пятаму ўзроўняў вучэбнай дзейнасці; адзнака “не залічана” выстаўляецца, калі вучань выконвае дзеянні, якія адпавядаюць першаму ўзроўню вучэбнай дзейнасці.

Пры правядзенні прамежкавай і выніковай атэстацыі вучняў I–XI класаў ажыццяўляецца ацэнка паводзін вучняў, якая выражаецца характарыстыкамі “прыкладныя”, “здавальняючыя”, “нездавальняючыя”. Ацэнка ажыццяўляецца класным кіраўніком на падставе крытэрыяў, вызначаных Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. У IX і XI класах у ходзе выніковай атэстацыі праводзяцца выпускныя экзамены, пералік і форма якіх устанаўліваюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі выніковыя выпрабаванні будуць праводзіцца ў выглядзе цэнтралізаваных экзаменаў па вучэбных прадметах “Матэматыка”, “Беларуская мова” або “Руская мова” па выбары навучэнца.

Парадак арганізацыі і правядзення цэнтралізаванага экзамену, парадак узаемадзеяння і функцыі юрыдычных асоб, правы і абавязкі асоб, якія ўдзельнічаюць у цэнтралізаваным экзамене, парадак праверкі і ацэньвання экзаменацыйных работ рэгламентуюцца інструкцыяй па арганізацыі і правядзенні цэнтралізаванага экзамену, зацверджанай Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Выхаванне вучняў ва ўстанове адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з праграмамі і планамі выхаваўчай работы, зацверджанымі дырэктарам школы, у працэсе навучання, выхавання, рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з’яўляецца занятак. Адукацыйны працэс пры гэтым ажыццяўляецца ў аб’яднаннях па інтарэсах, да якіх адносяцца гурток, клуб, секцыя, студыя, майстэрня, хор, ансамбль, тэатр, навуковае таварыства і іншыя аб'яднанні.

Аб’яднанні па інтарэсах ствараюцца на аснове агульнага інтарэсу да канкрэтнага накірунку дзейнасці ў адпаведнасці з інтарэсамі навучэнцаў, пажаданнямі іх законных прадстаўнікоў, а таксама з улікам магчымасцей школы.

Аб'яднанні па інтарэсах фарміруюцца на падставе заяў навучэнцаў (іх законных прадстаўнікоў) на імя дырэктара ўстановы адукацыі з улікам здароўя вучняў у адпаведнасці з патрабаваннямі артыкула 229 Кодэкса.

Дзейнасць аб’яднанняў па інтарэсах ажыццяўляецца па раскладзе, які зацвярджаецца дырэктарам ўстановы адукацыі.

Падчас заняткаў аб'яднанняў па інтарэсах навучэнцы абавязаны выконваць правілы аховы працы і патрабаванні бяспекі, выконваць толькі тыя формы і віды дзейнасці, якія рэкамендаваны педагогам дадатковай адукацыі, захоўваць парадак і дысцыпліну.

  1. Навучэнцы падчас знаходжання ў групе падоўжанага дня могуць займацца ў гуртках, секцыях, удзельнічаць у конкурсах, аглядах, алімпіядах і іншых мерапрыемствах як ва ўстанове адукацыі, так і ва ўстановах дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
  2. Забараняецца прыцягненне навучэнцаў установы адукацыі да выканання работ (аказання паслуг), не прадугледжаных вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, планам выхаваўчай працы ўстановы адукацыі, праграмамі выхавання.
  3. Медыцынская дапамога навучэнцам установы адукацыі аказваецца ўстановай аховы здароўя “Пагосцкая СУБ”.

У выпадку, калі навучэнец захварэў на працягу навучальнага дня, ён вызваляецца ад вучэбных заняткаў па рэкамендацыі супрацоўніка ўстановы аховы здароўя “Пагосцкая СУБ” і з дазволу дзяжурнага адміністратара. У дадзеным выпадку класны кіраўнік абавязаны паставіць у вядомасць законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

  1. У сярэдзіне кожнага ўрока (акрамя вучэбных прадметаў “Фізічная культура і здароўе”, “Музыка”) пад кіраўніцтвам настаўніка праводзяцца фізкультурныя паўзы, фізкультхвілінкі, комплексы практыкаванняў па прафілактыцы стомы органаў зроку.
  2. Рухальны рэжым навучэнцаў забяспечваецца сістэмай наступных арганізаваных формаў фізічнага выхавання:

урокі фізічнай культуры;

фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы ў рэжыме вучэбнага дня;

пазакласныя спартыўна-масавыя і фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы ў рэжыме школьнага тыдня згодна з планам выхаваўчай работы ўстановы адукацыі;

самастойныя заняткі фізічнымі практыкаваннямі і рухомымі гульнямі ў сям'і, на прышкольных і дваровых пляцоўках, стадыёне.

Навучэнцы, якія не прайшлі медыцынскі агляд, да заняткаў па фізічнай культуры не дапускаюцца.

Заняткі з навучэнцамі, аднесенымі па стане здароўя да падрыхтоўчай групы, праводзяцца разам з асноўнай групай паводле рэкамендацый доктара.

Заняткі з навучэнцамі, аднесенымі па стане здароўя да спецыяльнай групы, праводзяцца асобна ад урокаў фізічнай культуры і здароўя і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання навучэнцамі, залічанымі ў гэтыя групы.

Заняткі з навучэнцамі, аднесенымі па стане здароўя да групы лячэбнай фізкультуры (ЛФК), праводзяцца медыцынскім работнікам паліклінікі і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання навучэнцамі, залічанымі ў гэтыя групы.

  1. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, да турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу медыцынскіх работнікаў.
  2. Працягласць бесперапыннага занятку, звязанага з фіксацыяй погляду непасрэдна на ВДТ (планшэты, электронныя кнігі і іншае), экране партатыўнага ПЭВМ не павінна перавышаць для вучняў I класа – 7 хвілін, для вучняў II–IV класаў – 10 хвілін, для вучняў V–VII класаў – 15 хвілін, для вучняў VIII–ХІ класаў – 20 хвілін.

З мэтай папярэджання ператамлення ў працэсе практычнай працы на ВДТ, ПЭВМ пад кіраўніцтвам настаўніка праводзяцца прафілактычныя мерапрыемствы: арганізаваныя перапынкі (працягласцю 3 хвіліны) для правядзення фізкультхвілінак, накіраваных на актывацыю дыхання, кровазвароту, актыўны адпачынак групы мышц, якія былі задзейнічаныя пры асноўнай дзейнасці, і гімнастыка для вачэй.

  1. Ва ўстанове адукацыі арганізаваны рэжым харчавання навучэнцаў.

Парадак дзяжурства ў сталовай усталёўваецца рашэннем адміністрацыі. Графік дзяжурства зацвярджаецца дырэктарам школы.

Харчаванне навучэнцаў I-IV класаў арганізуецца пад наглядам настаўнікаў пачатковых класаў, выхавальнікаў, V–XI класаў – настаўнікаў, класных кіраўнікоў.

У групе падоўжанага дня двухразовае харчаванне навучэнцаў з'яўляецца абавязковым.

 

ГЛАВА 4

ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. Навучэнцы маюць права на:
  • атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
  • стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
  • атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
  • павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
  • ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
  • карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
  • бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай школы;
  • удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам школы (далей – Статут);
  • адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці падчас канікул;
  • стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
  • аб'ектыўную ацэнку ведаў;
  • захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
  • навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
  • наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
  • выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам школы колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
  • вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам школы;
  • атрыманне платных паслуг з ліку, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
  • атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
  • удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
  • заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
  • атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
  • удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
  • удзел у органах вучнёўскага самакіравання ў школе;
  • абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
  • недатыкальнасць асобы.
  1. Навучэнцы абавязаны:
  • выконваць Статут установы адукацыі, выконваць рашэнні іншых органаў самакіравання школы, правілы, патрабаванні кіраўніцтва ўстановы адукацыі і педагагічных работнікаў;
  • знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);
  • пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена кіраўніцтва);
  • добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;
  • наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
  • удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
  • вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
  • беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
  • паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
  • клапаціцца аб сваім здароўі, аб правільным харчаванні, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
  • неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
  • загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
  • размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
  • выконваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна санітарным нормам, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
  • мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці, акуратна і разборліва падпісаныя працоўныя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
  • акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – хатняе заданне;
  • штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
  • прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка школы;
  • выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
  1. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
  • не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
  • курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
  • прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газаваю зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
  • парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
  • прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або члена кіраўніцтва ўстановы адукацыі з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
  • карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагагічных работнікаў;
  • прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт, парнаграфію;
  • праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
  • размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягваць увагу самому і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;
  • ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;
  • перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
  • у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
  • падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
  • пакідаць школу да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтва школы.
  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі школы.

 

ГЛАВА 5

ЗНЕШНІ ВЫГЛЯД НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстановах адукацыі, з улікам агульных (аднолькавых) элементаў адзення (значкі, гальштукі), якія выбіраюцца агульным рашэннем савета ўстановы адукацыі.
  • Установа адукацыі з бацькоўскай грамадскасцю і вучнёўскім актывам (большасцю галасоў) мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, распазнавальнага элемента ўстановы адукацыі.
  • Адзенне дзелавога стылю ўключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
  • Ва ўрачыстых выпадках адзенне навучэнцаў павінна адпавядаць моманту; цёмныя тоны касцюмаў і светлыя кашуль і блузак; абутак – чаравікі, туфлі, пажадана на невысокім абцасе.
  • Адзенне павінна быць строгага крою, спакойных тонаў, без надпісаў. Навучэнцы абавязаны з'яўляцца ў школу ахайна (чыста, акуратна) апранутымі. Абутак павінен быць чыстым.
  • На ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы павінны мець спецыяльную, прызначаную для заняткаў вопратку і абутак.
  1. Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў забараняецца насіць:

- адзенне з джынсавай тканіны;

- адзенне, даўжыня якой не адпавядае дзелавому стылю;

- адзенне з яркімі і сумніўнага ўтрымання малюнкамі і надпісамі, а таксама з напаўпразрыстых тканін;

- яркія і выклікаючага выгляду ўпрыгожанні, пірсінг на адкрытых участках цела; яркі макіяж і колер валасоў, аксэсуары, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў;

- у памяшканні галаўныя ўборы, верхнюю вопратку.

45.1.  Навучэнцы ва ўстанове адукацыі павінны быць акуратна і не задзірліва прычасаны (не дапускаецца, акрамя вымушаных сітуацый, стрыжка пад «нуль», пад «панка» і да таго падобнае, афарбоўка валасоў у экзатычныя тоны).

45.2. Навучэнцы павінны сачыць за чысцінёй цела, рук, зубоў, носа, мець чыстую насоўку. Пры размове са старэйшымі навучэнец не павінен трымаць рукі ў кішэнях.

45.3. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

 

ГЛАВА 6

ПРАВІЛЫ ПАВОДЗІН НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. Парадак наведвання вучнямі вучэбных заняткаў
  • Вучні абавязаны з'яўляцца на ўрокі ў 8.50.
  • Пры ўваходзе ва ўстанову адукацыі навучэнцы абавязаны павітацца з дзяжурным адміністратарам, настаўнікам, таварышамі, распранацца, не штурхаючыся, пакінуць верхнюю вопратку ў гардэробе.
  • Вучні, якія спазніліся, рэгіструюцца настаўнікам, дзяжурным адміністратарам і атрымліваюць запіс аб спазненні ў дзённік.
  • Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком школы, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі вучнямі.
  • Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак прывітання.

Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для вучняў абавязковым і безумоўным.

У выпадку, калі вучань не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і вучань выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць пра гэта дзяжурнага адміністратара.

Дзяжурны адміністратар выклікае ў школу законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці – супрацоўніка раённага аддзела ўнутраных спраў.

Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

  • У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, вучань да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
  • Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:

займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і вучэбныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылады(у) мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яе ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.

Працоўнае месца вучань павінен падрыхтаваць у адпаведнасці са спецыфікай ўрока. Падручнікі і кнігі павінны быць акуратна абгорнутыя. Сшыткі вучня павінны быць чыстымі, акуратнымі, падпісаныя ў адпаведнасці з агульнапрынятымі нормамі, з палямі, абкладзеныя, без налепак.

  • Дзённікі вучняў павінны быць устаноўленага ўзору, у вокладцы, без упрыгожванняў і налепак. Дзённік запаўняецца вучнем акуратна і своечасова, правяраецца класным кіраўніком, штотыдзень падпісваецца бацькамі. Дзённік прадастаўляецца вучнямі па першаму патрабаванню любога педагагічнага работніка ўстановы адукацыі.
  • Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  • Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца. Падчас урока нельга шумець, самавольна ўставаць з месца, адцягваць увагу таварышаў староннімі размовамі, гульнямі і іншымі справамі, карыстацца мабільным тэлефонам, іншымі электроннымі прыладамі.
  • Пры адказе на пытанне настаўніка вучань устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.

Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб пытанні, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, вучань інфармуе, падымаючы руку.

  • Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  • Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ вучнь выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у вучня працу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана вучнем самастойна.
  • Падчас урока вучань абавязаны сачыць за сваёй выправай, пастаноўкай ног, нахілам галавы.
  • Выходзіць з класа на ўроку без дазволу настаўніка катэгарычна забараняецца. У выпадку крайняй неабходнасці вучаню павінен падняць руку і папрасіць дазволу выйсці ў настаўніка.
  • Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і вучняў аб заканчэнні занятку. Вучні пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
  • Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя, вучні пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  • Па заканчэнні ўрока вучні наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

Пасля заканчэння заняткаў вучні ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок спускаюцца ў гардэроб, спакойна бяруць верхнюю вопратку, хутка апрануўшыся, пакідаюць памяшканне ўстановы адукацыі.

  • У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, вучні або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.

У дзень выхаду на заняткі вучань прад’яўляе тлумачэнні аб уважлівасці прычыны пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя) ;

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў) ;

пропуск заняткаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў, не больш за 5 дзён на працягу чвэрці);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам школы).

Вучні, якія прапусцілі больш за 30 вучэбных гадзін на працягу навучальнага года, без уважлівай прычыны, могуць быць прыцягнутыя да дысцыплінарнай адказнасці або адлічаныя з установы адукацыі ў парадку, прадугледжаным сапраўднымі Правіламі.

  1. Дзяжурства навучэнцаў.

47.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VІІІ-ХІ класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перамен, чысціню і парадак у школе.

47.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

  1. Парадак знаходжання вучняў на перапынку.

Перапынак прызначаны:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

Пры руху па калідорах, вучням неабходна прытрымлівацца правага боку.

Падчас перапынкаў вучням забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. Парадак знаходжання ў месцах масавага знаходжання.

49.1. Сталовая.

У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні педагагічнага работніка.

Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.

Навучэнцы праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.

Кожны вучань прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

49.2. Спартыўная зала.

Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам (графікам).

Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.

Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

49.3. Санітарныя пакоі.

Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны захоўваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;

Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама раскідваць смецце, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

49.4. Гардэроб.

Пасля заканчэння заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.

У выпадку выяўлення прапажы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.

Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад хаты, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.

У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў, навучэнцы перадаюць іх вартаўніку або дзяжурнаму настаўніку.

  1. Парадак наведвання навучэнцамі мерапрыемстваў у пазавучэбны час.
  • Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
  • Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у школе, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара, дзяжурнага адміністратара).
  • Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у школе, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай школе, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, які адпавядае ўзросту.
  • Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў памяшканнях установы адукацыі.
  • Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  • Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  • Катэгарычна забараняецца прыносіць і распіваць спіртныя напоі, курыць (у тым ліку электронныя цыгарэты і іх аналагі), брыдкасловіць.
  • Уваходзіць ці пакідаць залу падчас канцэртнага нумара (выступа) непрыстойна, неабходна дачакацца яго заканчэння. Перарываць канцэртны нумар (выступ) крыкам, свістам і да таго падобнае забараняецца.

Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу лекара, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.

Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

  1. Правілы карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі):

51.1. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

51.2. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.

Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

51.3. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.

51.4. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.

51.5. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 

ГЛАВА 5

ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. За поспехі ў навучанні, прыкладныя паводзіны, актыўны ўдзел у грамадскім жыцці класа і школы, высокія вынікі ў конкурсах, алімпіядах, спаборніцтвах і іншыя дасягненні ўжываюць наступныя віды заахвочвання:

- аб’ява падзякі;

- узнагароджанне Граматай школы;

- узнагароджанне каштоўным падарункам;

- занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

- іншы.

52.1. Заахвочванне і іншыя віды ўзнагароджанняў аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў ва ўрачыстай абстаноўцы.

52.2. Заахвочванне навучэнцаў установы адукацыі вышэйстаячымі органамі ажыццяўляецца на падставе прадстаўленняў дырэктара ўстановы адукацыі.

52.3. За выдатныя поспехі ў вучобе і прыкладныя паводзіны за перыяд навучання на ўзроўні агульнай базавай адукацыі выпускнікам выдаецца пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі з адзнакай. За выдатныя поспехі ў вучобе і прыкладныя паводзіны за перыяд навучання на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі выпускнікі ўзнагароджваюцца залатымі, сярэбранымі медалямі з уручэннем атэстата асобага ўзору, а за асаблівыя поспехі ў вывучэнні асобных прадметаў – пахвальнымі лістамі ў адпаведнасці з Палажэннем аб залатым, сярэбраным медалях і пахвальных лістах, якія зацвярджаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь.

  1. Адказнасць за парушэнне дысцыпліны

Парушэнне вучэбнай дысцыпліны: невыкананне або неналежнае выкананне па віне вучня ўскладзеных на яго абавязкаў цягне за сабой прымяненне мер дысцыплінарнага і грамадскага ўздзеяння, а таксама прымяненне іншых мер, прадугледжаных дзеючым заканадаўствам.

53.1. За парушэнне Статута і Правілаў да навучэнцаў могуць быць прыменены наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

- заўвага;

- вымова;

- адлічэнне з установы адукацыі на III ступені навучання ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

У якасці мер грамадскага ўздзеяння могуць прымяняцца заслухоўванне навучэнца і яго законных прадстаўнікоў на пасяджэнні педагагічнага савета, Савета па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў, аб'яву вуснай вымовы на дысцыплінарнай лінейцы, класным сходзе і інш.

53.2. Падставамі для прыцягнення навучэнцаў да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вінаватае (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

- спазненні ці няяўкі без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі;

- парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

- невыкананне без уважлівых прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

- абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

- распаўсюджванне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

- псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці школы;

- невыкананне (парушэнне) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;

- распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на тэрыторыі школы альбо з'яўлення ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап’янення;

- курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў, электронных цыгарэт і іх аналагаў у будынку і на тэрыторыі школы;

- іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасць).

53.3. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

- доўгую адсутнасць (больш 30 дзён) без уважлівых прычын на вучэбных занятках на працягу навучальнага года;

- сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў вучнем, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.

Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання ўлічваюцца цяжар дысцыплінарнай правіны, прычыны і абставіны, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны вучня. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

Калі на працягу года з дня прымянення дысцыплінарнага спагнання вучань не падвергнуты новаму дысцыплінарнаму спагнанню, то ён лічыцца вучнем, які не падвяргаўся дысцыплінарнаму спагнанню. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.

53.4. Падставай для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі.

53.5. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу вучня.

53.6. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

53.7. У выпадку здзяйснення вучнем установы адукацыі падчас адукацыйнага працэсу адміністрацыйнага правапарушэння кіраўніцтва можа хадайнічаць аб прыцягненні яго (яго законных прадстаўнікоў) да адміністрацыйнай адказнасці ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам. Накірунку хадайніцтва павінна папярэднічаць службовае расследаванне, якое праводзіцца кіраўніцтвам установы адукацыі да ўстанаўлення абставінаў справы. Аб дасканалым правапарушэнні ставяцца ў вядомасць законныя прадстаўнікі вучня.

53.8. Навучэнцы ўстановы адукацыі (іх законныя прадстаўнікі) нясуць матэрыяльную адказнасць за псаванне імі (іх дзецьмі) школьнай маёмасці ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь парадку.

Законныя прадстаўнікі навучэнца павінны быць пастаўлены ў вядомасць аб факце псавання іх дзіцем маёмасці ўстановы адукацыі. Для ўстанаўлення кошту шкоды дырэктарам установы адукацыі ствараецца камісія са складу прадстаўніка кіраўніцтва, педагагічнага калектыву.

 

ГЛАВА 6

ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 

  1. Правілы дзейнічаюць на тэрыторыі ўстановы адукацыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў.
  2. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, вывешваюцца ва ўстанове адукацыі на бачным месцы для агульнага азнаямлення.